Ekspress Grupi digitellimuste hulk kasvas aastaga 74 protsenti

Baltimaade suurima meediakontserni, ASi Ekspress Grupp digitaalsete tellimuste hulk kasvas I kvartalis eelmise aastaga võrreldes 74 protsenti ja ulatus märtsi lõpus 94 639-ni.

  • Eestis uudisteportaali Delfi, Eesti Päevalehte, Maalehte, Eesti Ekspressi ja mitmeid populaarseid ajakirju kirjastava ASi Ekspress Meedia digitellimuste hulk kasvas I kvartaliga 19% ja aastaga 65% ning ulatus 59 183-ni.
  • 50%-liselt Ekspress Grupile kuuluva ASi Õhtuleht Kirjastus digitellimuste hulk kasvas I kvartaliga 9% ja aastaga 30%, ulatudes 15 005-ni.
  • Ekspress Grupi turuosa kõigist Eesti meediaväljaannete digitellimustest oli (Eesti Meedialiidu andmetele tuginedes) märtsi lõpus 49%.
  • Lätis vähenes I kvartalis Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste arv 5%, kuid aastaga kasvas 2 korda, ulatudes I kvartali lõpuks 10 559-ni. Leedus ulatus digitellimuste hulk I kvartali lõpus 9 892-ni, kasvades I kvartaliga 50% ja aastaga ligi 6 korda. Nii Lätis kui ka Leedus ei ole digitellimused veel samaväärselt levinud kui Eestis ja Ekspress Grupp tuli nendega turule 2019. aastal.

Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu kommentaar:

„Ka 2021. aasta on digitaalsete tellimuste turul alanud hästi. Lugejate huvi kvaliteetse sisu järele on tõusnud, mida näitavad ka meie digitaalsete tellimuste kasvunumbrid. Oleme säilitanud oma konkurentidega võrreldes edumaa, kui konkurents digitaalsete tellimuste valdkonnas on järjest aktiivsem. Liidrikoht Baltimaades on Delfi kogupaketi käes, mis annab ligipääsu väga suurele hulgale Ekspress Meedia väljaannetele Eestis. Läti tellimuste mahu langus 1. kvartalis tuleneb kliendikontode ümberstruktureerimisest, kus viisime eelnevalt kahte erinevat tellimust omanud kliendid üle tuumakamale kogutellimusele Delfi +, mis hõlmab mitut toodet. Leedu digitellimuste number on eelmise kvartaliga võrreldes suurenenud 50% ning Leedu jätkab kiiremat kasvu näitava turuna. Ekspress Grupp on seadnud digitaalsete tellimuste kasvatamise üheks olulisemaks eesmärgiks, sest see annab grupi meediaväljaannetele diferentseeritud ja järjest tugevama digitaalse tulubaasi.“

Digitellimuste detailne ülevaade

31.03.2021 31.12.2020 muutus 31.03.2020 muutus
AS Ekspress Meedia 59 183 49 696 19% 35 936 65%
AS Õhtuleht Kirjastus 15 005 13 820 9% 11 506 30%
Delfi AS (Läti) 10 559 11 143 -5% 5 271 100%
Delfi UAB (Leedu) 9 892 6 595 50% 1 565 532%
Ekspress Grupp kokku 94 639 81 254 16% 54 278 74%
Turg kokku (Eesti) 149 980 126 601 18% 91 865 63%

AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid Lätis. Ekspress Grupp, mis alustas oma tegevust 1989. aastal, annab tööd ligi 1600 inimesele, omab Baltimaades juhtivaid online-meedia portaale, annab välja kõige populaarsemaid päeva- ja nädalalehti ning enamikku Eesti kõige populaarsemaid ajakirju.