Ekspress Grupi müügitulu kasvas I kvartalis 22 protsenti

Baltimaade juhtiva meediakontserni Ekspress Grupp müügitulu kasvas tänavu I kvartalis veebireklaami ja digitellimuste suurenemise toel 22 protsenti, kuid ettevõte teenis samal ajal sesoonsusest tingitud kahjumi, selgub ettevõtte kvartali vahearuandest.

AS-i Ekspress Grupp 2022. aasta I kvartali müügitulu ulatus 13,4 miljoni euroni, kasvades aastaga 22 protsenti. Digitaalsed tulud kasvasid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 36 protsenti ja digitaalsete tulude osakaal moodustas märtsi lõpus 78 protsenti kontserni kogukäibest. 2021. aasta lõpus omandatud Geenius Meedia müügitulu ulatus I kvartalis 0,5 miljoni euroni ehk suurendas kontserni müüki umbes 5 protsenti.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu hinnangul on I kvartali müügitulu kasvu taga peamiselt veebireklaami ja digitellimustulude suurenemine. „Kogu reklaamiturg ei ole mahult võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oluliselt muutunud, kuid online reklaamiturg on jätkanud kasvutrendis võrreldes traditsiooniliste meediakanalitega. Müügitulu kasv oli küll ootuspärane, kuid seda mõjutas siiski negatiivselt Venemaa rünnak Ukraina vastu, mille mõjul lükati mitmed reklaamiklientide poolt plaanitud kampaaniad edasi, eriti Leedus ja Lätis. Sõjast tingitud laiemat mõju Balti riikide majandusele on täna siiski veel raske hinnata,“ märkis Rüütsalu.

Ekspress Grupi kasum enne makse ja mahaarvamisi (EBITDA) kasvas 3 protsenti 0,62 miljoni euroni. Tulenevalt valdkonna sesoonsusest teenis kontsern I kvartalis 0,51 miljonit eurot puhaskahjumit, mis jäi eelmisega aastaga sarnasele tasemele, kasvades 60 000 euro võrra. Kahjumit mõjutas I kvartalis ühekordsena kuluna tehtud annetus Ukrainale summas 90 000 eurot. Mari-Liis Rüütsalu sõnul mõjutasid EBITA ja kasuminumbrit tööjõukulude kasv ning kõrgemad paberihinnad.

Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk Baltimaades kasvas 2022. märtsi lõpuks 50 protsenti võrdluses eelmise aastaga ja ulatus 146 000 tellimuseni. Digitellimuste kasv kiirenes tänavu veebruari lõpus.