Ekspress Grupp parandas esimeses kvartalis kasumlikkust

Baltimaade juhtiv meediaorganisatsioon, AS Ekspress Grupp kasvatas tänavu esimeses kvartalis digitaalsete tulude suurenemise ja kulude kokkuhoiu toel oma kasumlikkust ja lõpetas kvartali üle 60 protsendi väiksema kahjumiga kui aasta varem.

Ekspress Grupi esimese kolme kuu müügitulu kahanes 2020. aastaga võrreldes 3 protsenti ning ulatus 15,3 miljonile euroni. Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu märkis, et ettevõtte kogukäive vähenes peamiselt koroonapiirangutest tingitud trükisegmendi ekspordimahtude languse tõttu. „Ekspordi langust kompenseerisid digitaalsed tulud, mis kasvasid esimeses kvartalis 18 protsenti ja moodustasid juba 50 protsenti kontserni kogukäibest ja 72 protsenti meedia segmendi käibest,“ märkis Rüütsalu.

Ekspress Grupi kasum enne intresse makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) oli I kvartalis 1,09 miljonit eurot, mis on 0,4 miljonit ehk 62 protsenti suurem võrreldes 2020. aastaga. Kontserni puhaskahjumiks kujunes 0,26 miljonit eurot, mis on 0,48 miljonit eurot ehk 64 protsenti vähem võrreldes eelmise aasta I kvartaliga.

„Suutsime tugevdada oma turupositsiooni ja parandada kasumlikkust, seda vaatamata järjest tõsisemaks kujunenud pandeemia olukorrale kõigis Balti riikides. Aasta esimestel kuudel on reklaamimüük sesoonsusest tulenevalt väiksem, kuid ettevõtte üleminek digitaalsele tulubaasile tõi kaasa kasumlikkuse enam kui 60-protsendiline kasvu ja kvartalikahjumi vähenemise. Kasumlikkust on aidanud parandada jätkuv kulude kokkuhoid ning tugevad veebireklaami ja digitellimuste müügid kõigis Balti riikides,“ selgitas Rüütsalu.

ASi Ekspress Grupp digitaalsete tellimuste hulk kasvas 2021. märtsi lõpuks 74% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja ulatus ca 95 tuhande tellimuseni. „Lugejate huvi kvaliteetse sisu järele on tõusnud. Oleme säilitanud oma konkurentidega võrreldes edumaa, kuigi konkurents digitaalsete tellimuste valdkonnas on järjest tihedam. Ekspress Grupp on seadnud digitaalsete tellimuste kasvatamise üheks olulisemaks eesmärgiks, sest see annab grupi meediaväljaannetele diferentseeritud ja järjest tugevama digitaalse tulubaasi,“ selgitas Rüütsalu.

Ekspress Grupp märgib I kvartali vahearuandes, et tänavu jätkunud pandeemia mõjud ei ole osutunud samaväärseteks 2020. aasta märtsiga, kui reklaamimüük sai väga olulise tagasilöögi. COVID-19-st tingitud eriolukord mõjutas enim piletimüügiplatvormi tegevust Lätis, kus käesoleva aasta I kvartalis tühistati kõik kultuuriüritused.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille peamised tegevused hõlmavad veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus. 1989. aastal tegevust alustanud Ekspress Grupp annab tööd 1600 inimesele, omab juhtivaid veebimeedia portaale Baltimaades ning kirjastab Eesti loetumaid päeva- ja nädalalehti, lisaks enamikku Eesti populaarsematest ajakirjadest.