Ekspress Grupp kasvatas I poolaastal ligi viiendiku võrra müügitulu

Baltimaade juhtiv meediakontsern Ekspress Grupp kasvatas tänavu I poolaastal peamiselt reklaamimüügi ja digitellimuste kasvu toel oluliselt nii oma müügitulu kui kasumlikkust, kuid kaotas Eestis kahjumliku kojukandeteenuse sulgemisega seotud ühekordsete kulude ning kõrge intressikeskkonna tõttu puhaskasumis, selgus Ekspress Grupi vahearuandest.

AS-i Ekspress Grupp kuue kuu müügitulu kasvas aastases võrdluses 18% ja ulatus 35,3 miljoni euroni. Kasum enne intresse makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) kasvas samal ajal 25%, ulatudes 3,6 miljoni euroni. Juuni lõpus moodustas digitaalsete tulude osakaal 82% Ekspress Grupi kogukäibest. 2023. aasta II kvartali müügitulu kasvas 13%, ulatudes 18,5 miljoni euroni.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul oli I poolaasta kontsernile edukas, kuna õnnestus kasvatada nii müügitulu kui kasumlikku tegutsemist näitavat EBIDTA-d ja viia lõpule kahjumlikust kojukandeärist väljumine. „Olime edukad müügimahtude kasvatamisel nii reklaamis kui digitellimustes. Reklaamimüügi tulu oli tugev Eestis ja Leedus, kus turg on siiani olnud stabiilne. Lätis vähenes reklaamituru kogumaht ja ka Ekspress Grupi Lätist teenitud reklaamitulu jääb eelmisele aastale ca 4% alla. Antud vähenemist on kompenseerinud Lätis piletiplatvormi ja digiekraanide müügitulu kasv,“ selgitas Rüütsalu.

Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk kasvas I poolaastal võrreldes eelmise aasta sama perioodiga Balti riikides kokku 24% ja ulatus juuni lõpus 175 400 tellimuseni.

2023. aasta I poolaasta puhaskasumiks kujunes 0,2 miljonit eurot, mida on 71% vähem võrreldes eelmise aastaga. Koos ühekordsete erakorraliste kuludega teenis kontsern I poolaasta tulemusena kahjumit summas -0,1 miljonit eurot. „Puhaskasumi vähenemist mõjutavad peamiselt ASiga Express Post seotud ühekordsed sulgemiskulud ja I poolaasta suurenenud kahjumlikkus kojukande äritegevuses kokku summas 0,6 miljonit eurot. I poolaastaga on kojukandeteenus Express Postis lõpetatud ning ühekordseid likvideerimiskulusid ja kahjumlikku tegevust kontserni järgmistes kvartalites enam ei kajastu,“ lisas Rüütsalu, kelle sõnul on puhaskasumi taset mõjutanud lisaks Euribori tõusuga kasvanud intressimäärad 0,3 miljoni euro võrra ja kontserni investeeringutest tulenev amortisatsioonikulu kasv.

Ekspress Grupi likviidsus on hea: 30. juuni 2023 seisuga oli kontsernil rahalisi vahendeid 6,1 miljonit eurot. I poolaasta jooksul on kontsern ostnud tagasi kokku 1 miljoni euro eest aktsiad ja maksnud aktsionäridele dividende summas 1,5 miljonit eurot.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid ning pakub väliekraanide teenust Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp alustas oma tegevust 1989. aastal ja annab tööd ligi 1100 inimesele.

Lisainfo:

Mari-Liis Rüütsalu
AS Ekspress Grupp
juhatuse esimees
+372 512 2591
mariliis.ryytsalu@egrupp.ee