Vastutus

Kolmes Balti riigis tegutseva juhtiva meediakontsernina on Ekspress Grupil oluline roll ühiskonna edendajana. Oleme kolmel koduturul peamisi avaliku inforuumi kujundajaid ja märkimisväärse suurusega tööandja.

See tähendab kohustust juhtida oma ettevõtteid vastutustundlikult ning luua kvaliteetset ja usaldusväärset ajakirjanduslikku sisu sõltumatult ja eetiliselt.

Meie vastutus seisneb eelkõige neis aspektides:

  • meedia igapäevase toimimise mõju, roll ja vastutus,
  • ühiskondlikult oluliste teemade tõstatamine,
  • kliendikogemuse ja rahulolu tagamine,
  • tööandjaks olemine rohkem kui 1000 inimesele,
  • lisapanus ühiskonna ja sektori arengusse,
  • keskkonnamõju teadlik juhtimine.
ESG strateegia

Ekspress Grupp koostab juba kolmandat aastat järjest eraldiseisva kestlikkusaruande, mis on konsolideeritud samas mahus nagu finantsaruanne ja hõlmab nii emaettevõtte kui ka kõigi tütarettevõtete tegevust majandusaasta aruande osana. 2024. aasta on esimene aasta, mil Ekspress Grupp avaldab oma kestlikkusaruande vastavalt ELi äriühingute kestlikkusaruandluse direktiivile (CSRD) ja Euroopa kestlikkusaruandluse standarditele (ESRS).

Kontserni kestlikkustegevused ja neid käsitlev aruanne põhinevad sarnaselt eelmiste aastatega 2022. aastal koostatud ESG (environmental-social-governance) strateegial. Aruandes keskendutakse strateegialoomes ja kahese olulisuse hindamise käigus tuvastatud olulistele teemadele. Oma edusamme nendes valdkondades mõõdame ja analüüsime strateegiaga otseselt seotud mõõdikute abil ning samuti mõõdikute abil, mis on nõutud ESRS teemadeülestes standardites.

Ekspress Grupi ESG strateegia tugineb vastutustundliku ettevõtluse rahvusvahelistele standarditele, Euroopa Liidu kestlikkuse regulatsioonidele ning sektori parimale praktikale. Strateegia loomisel 2022. aastal tegime koostöös väliste ekspertidega ka oluliste teemade esmase kaardistuse (olulisuse analüüs). Seda täiendas 2024. aastal läbi viidud põhjalikum kahese olulisuse (double materiality) analüüs, mis on kooskõlas Euroopa finantsaruandluse nõuanderühma (EFRAG) kahese olulisuse põhimõtte kasutamise ja sidusrühmade kaasamise juhendiga, et saavutada vastavus kestlikkusaruandluse standarditele (ESRS).

Meie fookusteemad

Tuvastasime oluliste teemade analüüsi järgselt üheksa ESG fookusteemat, mis ei erine 2022. aastal määratletud mõjuvaldkondadest ja fookusteemadest. Koondasime need kolme ühiskondliku mõju ja vastutuse valdkonna alla.
Vastutustundlik ja atraktiivne tööandja
• Personaalne ja erialane areng
• Töötajate heaolu
• Mitmekesisus, võrdne kohtlemine ja kaasatus

Tööstusharu piirkondlik juht
•Mõjus ja sõltumatu meedia
• Vastutustundlik reklaamiplatvorm
• Tellijate õigused ja huvid

Kestlik ja eetiline ettevõte
•Ressursikasutuse ja kliimamuutuste mõju juhtimine
• Vastutustundlik juhtimine
• Tarneahela kestlikkus

Meie väärtusahel

Ekspress Grupp kui meediaettevõte ja tema tütarettevõtted tegutsevad mitmes segmendis, sh digi- ja trükimeedia, reklaamilahendused, piletimüük ja ürituste läbiviimine Eestis, Lätis ja Leedus. Mitmes segmendis tegutseva kontserniettevõttena iseloomustavad kontserni hinnatud mõjud, riskid ja võimalused nii ettevõtte enda tegevust kui ka tema väärtusahelat.

ÜLESVOOLU TEGEVUSED

Sisuloome
Platvormihaldus
Tõlkimine ja trükitegevused
Digiteerimine
E-kirjastus
Piletite jaotus ja valideerimine
Ürituste korraldus
Kontseptsioonide arendamine
Logistika haldus

PÕHITEGEVUSED

MEEDIA
Digitaalsed veebiväljaanded
Trükiväljaanded
E- ja audioraamatud

REKLAAM
Digiekraanid
Reklaamtrükk

REKLAAMIPLATVORM

PILETIMÜÜGIPLATVORM

ÜRITUSED

ALLAVOOLU TEGEVUSED

Lugejate kaasamine
Toodete turustamine ja müük
Kampaania hindamine
Reklaami paigaldus
Reklaami tulemuslikkuse hindamine
Piletite turustamine ja reklaam
Üritustejärgne analüüs
Ürituste reklaami haldamine

TOETAVAD TEGEVUSED

Strateegiline juhtimine
Portfellihaldus
Sidusrühmade kaasamine
Kontoriressursside haldamine

Ühiskondlik mõju, roll ja vastutus

Juhtiva meediakontsernina teadvustab Ekspress Grupp oma rolli kõikide koduturgude majanduse ja ühiskonna arengus. Meie ettevõtetel on vaieldamatult suurim mõju ja võimalus panustada ühiskonda ja demokraatiasse oma põhitegevuse kaudu – luues meediasisu ning pakkudes nüüdisaegseid digilahendusi ja -teenuseid. Võimalikult mõjusa positiivse panuse jaoks tegutseme kõikides meediavaldkondades vastutustundliku ettevõtluse põhimõtete ja sektoristandardi alusel.

Sõltumatu ja mõjus meediakontsern

Meedia roll ja vastutus on tuua avalikkuse ette ühiskonnas aktuaalsed ja probleemsed teemad. Ühiskondlike valupunktide kajastamine juhib tähelepanu muutmist vajavatele olulistele protsessidele, et neid seejärel positiivses suunas mõjutada.

ESG strateegiaga oleme võtnud kontserni tasandil rolli ja vastutuse luua tõelisi muutusi kestliku arengu, eelkõige ÜRO kestliku arengu eesmärkide toetamiseks

Meie lubadus Meie lubadus

Ekspress Grupi eesmärk on olla juhtiv sõnavabaduse toetaja Baltimaades ning edendada ühiskonda, tehes kättesaadavaks faktipõhise ja kvaliteetse info. Soovime panustada meediasektori arengusse laiemalt, et hoida ja edendada Baltimaade head pressivabaduse taset. Meie ambitsioon on olla juhtiv kestlikkuse teemade kajastaja Balti riikides.

Eesmärgid Eesmärgid

Ekspress Grupi väljaanded ei avalda ebaeetilist ega vastutustundetut infot.

Ükski Ekspress Grupi meediaväljaande artikkel ei ole vastuolus kontserni ajakirjanduskoodeksiga.

Meie lähenemine vastutustundlikule ajakirjandusele

Ajakirjanduseetika algab sõltumatusest

Ajakirjanduseetika algab sõltumatusest

Ajakirjandus peab olema sõltumatu ja vaba. Poliitilised seosed või poolehoid, kellegi ärihuvid, isiklikud suhted või kasu, altkäemaksud või mis tahes hüved ei tohi mõjutada ajakirjanike ja väljaannete tööd. Tasakaalustatud ajakirjanduse põhimõtteid järgitakse kõikides kontserni ettevõtetes. Sõna antakse eri osapooltele võrdses mahus, võimaldatakse vastulauseid ja vajadusel vabandusi. Esitatud info on alati allikatest kontrollitud. Allika- ja konfidentsiaalsuse kaitse on iga ajakirjaniku vastutus. Tundlike teemade puhul on oluline tunnetada eetilisuse piiri.

Usaldusväärsuse eest seismine ja sõnavabadus

Usaldusväärsuse eest seismine ja sõnavabadus

Ühiskonna jätkuv ja üha teravam polariseerumine suurendab survet meediamajadele luua ja esitada õigel ajal usaldusväärset ja kvaliteetset ajakirjanduslikku sisu. Selle ülesande edukas elluviimine aitab tagada uudiste lugejad nii praegu kui ka tulevikus.

Kommentaariumi kontroll inimmodereerimise abil

Kommentaariumi kontroll inimmodereerimise abil

Kommentaarium on oluline osa veebiväljaandest, sest nii saavad lugejad kaasa rääkida nende jaoks olulistel teemadel. Ekspress Grupi meediaväljaanded propageerivad kommentaariumi registreeritud kasutamist. Ebasobivate kommentaaride eemaldamiseks kasutatakse inim- ja masinmodereerimist.

Meediasektori areng ja meediapädevus

Juhtiva meediakontsernina oleme võtnud valdkonna eestkõneleja rolli, aidates kaasa sektori arengule. Toetame aktiivselt meediapädevuse arengut ning faktipõhiseid teadmisi.

Kestliku arengu kajastamine

2020. aastal käivitas Eesti Päevaleht esimese meediaväljaandena Eestis kliimarubriigi, mis 2021. aastal muutus laiapõhjalisemaks roheportaaliks, milles järgitakse trende ja arenguid jätkusuutlikkuse teemadel.

Järjepidevalt juba üle kümme aasta on Leedu Delfi all tegutsenud keskkonnateemadele pühendatud uudisportaal Grynas. Selle kõrval kajastatakse valdkonna väljakutseid ÜRO kestliku arengu eesmärkidest lähtuvalt eriprojekti „Tvari Lietuva“ raames, kus lisaks pidevale uudisvoole ilmuvad kord kuus ka pikemad analüütilised artiklid energeetika, tarbijakäitumise, hariduse, soolise võrdsuse, kestliku innovatsiooni ja keskkonnakaitse teemadel. Lisaks tehakse videolugusid ja ajurünnakuid avalikkuse keskkonnateadlikkuse parandamiseks. 2023. aastal lõi oma roheportaali Mēs darām Läti Delfi ning Leedu väljaanne Lrytas alustas kestlikkusprojektiga „Tvarumo kodas“, mille raames kajastatakse nii kirjas kui ka videopildis äriettevõtete teekonda kestlikkuse poole, soovides sellega inspireerida ka teisi. Samuti on eraldi kestlikkusele pühendatud teemajaotuse loonud Leedu uudisteagentuur ELTA.

Klientide rahulolu ja õigused

Meie teenused ja teenuste arendamine järgib tarbijakeskset lähenemisviisi ning meie tütarettevõtted on kujundanud oma kliendisuhtlusprotsessid vastavalt oma ärivaldkonnale – meie kontserniettevõtetel on nii era- kui ka ärikliendid ning meediakontsernina teenime ka laiemat avalikkust.

Kontserniettevõtted haldavad suuri kliendiandmebaase ja üha keerulisema digitaalse meediakontsernina mõistavad andmekaitsega seotud riske. Meie 2024. aasta kahese olulisuse hindamise põhjal on ainuke oluline teema, millel võib olla potentsiaalne negatiivne mõju ja samuti risk, seotud kliendiandmete turvalisuse ja privaatsusega. Need võivad edaspidi realiseeruda, kui puuduvad ennetavad meetmed ja toimingud.

Lisaks Eesti Päevalehe roheportaalile on Delfi Meedia teised meediaväljaanded töötanud välja laiemad ühiskondlikud fookusteemad, millele suurimad kaubamärgid juba mitmendat aastat keskenduvad.

liiklussurmade arvu vähendamine

liiklussurmade arvu vähendamine

koduvägivalla vähendamine

koduvägivalla vähendamine

vaimne tervis

vaimne tervis

maaelu väärtustamine

maaelu väärtustamine