Ekspress Grupi käive kasvas ligi veerandi

Baltimaade juhtiva meediakontserni Ekspress Grupp müügitulu kasvas tänavu esimesel poolaastal ligi neljandiku võrra ehk 23% ja ettevõtte kasum suurenes mitmete sisendkulude tõusule vaatamata 12%.

AS-i Ekspress Grupp konsolideeritud müügitulu oli teises kvartalis 16,4 miljonit ja puhaskasum 1,27 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile. Esimesel poolaastal kasvas müügitulu 29,8 miljoni euroni ehk 23% ja puhaskasum 0,76 miljoni euroni, mida on 12% enam kui aasta varem. Digitaalsed tulud kasvasid 28% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja digitaalsete tulude osakaal moodustas juuni lõpus 76% kontserni kogukäibest.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul vastas kontserni II kvartali müügitulu ootustele. „Kontserni online reklaami müük näitas head kasvu, mis põhines nii kogu turu kasvul kui ka klientidele pakutud paindlikel digitaalsetel erilahendustel. Reklaamiostjad suunavad järjest suurema osa eelarvest online kanalitesse, mis avab Ekspress Grupi ettevõtete jaoks uusi võimalusi,“ selgitas Rüütsalu.

Rüütsalu lisas, et kuigi esimese poolaasta kasv oli tugev, on kontsern teadvustanud majanduskeskkonna nõrgenemisest tingitud kõrgemaid riske teisel poolaastal ning on valmis vajadusel kiirelt reageerima. „12% suurenenud puhaskasumi kasvu pidurdasid mõnevõrra tööjõu- ja teiste sisendkulude, eeskätt paberi-, energia ja teenuste hindade kasv,“ lisas Rüütsalu.

Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk kasvas 2022. aasta juuni lõpuks 34% võrdluses eelmise aastaga ja ulatus 151 000 tellimuseni.

Olulise arenguna sõlmis Ekspress Grupp tänavu mais Leedus lepingu uudisteagentuuri ELTA äritegevuse omandamiseks. Tehingu eesmärk on tugevdada ja moderniseerida saja-aastase kogemusega uudisteagentuur, pakkudes seeläbi kaasaegset ja objektiivset infoallikat nii Leedu meediale kui ka väliskanalitele ning tekitada Leedu uudiste tootmise turule konkurentsi.